Autocad Dosyasından SHX’i silmek

Bazen autocad dosyanızı açarken dosya bir yerden font dosyası çağırır. bu SHX olarak görünmektedir. Bunu projemizden silmek için yapacaklarımız şöyle;

Buraya tıklayarak dosyayı indirin

Autocad’de projeniz açıkken;

Appload komutuyla dosyayı Autocad’e tanımlayın

PSHX yazarak lisp dosyasını çalıştırın.

Ve dosyanızı kaydedip tekrar açtığınızda artık eskisi gibi bir hatayla karşılaşmadığınızı göreceksiniz.

6 Yanıt to “Autocad Dosyasından SHX’i silmek”


    • 2 uselesslayer 24 Mart 2015, 12:33 pm

      biraz geç cevap verdim kusura bakmayın, tam olarak hata sebebini veya çıkan komutu yazarsanız bakabilirim.

      Beğen

      • 3 Barış Tütüncü 25 Mart 2015, 7:35 am

        Merhaba. Archicad’den autocad’e aktardığımdan kaynaklanıyor. Archicad’de tanımlanan çizgi tipini görmesi için shx dosyası oluşturuyor ve normalde autocad o shx’i otomatikman görüyor. Ben de her seferinde shx’i almamak için dosyayı sildim ve sürekli bu bildirimle karşılaştım. Purge içerisinde silinemeyen obje kısmında göründüğü için de silemedim.

        Beğen

      • 4 uselesslayer 26 Mart 2015, 12:42 pm

        Archicad kullanmadığım için bilemeyeceğim ama şunu bir dener misiniz?

        https://sites.google.com/site/cadkits/home/chz20 buradaki lisp dosyası VLX formatında. dosyayı indirip proje açıkken üzerine atıp CHZ20 komutunu yazın. ardından trial olarak kullan deyip, sizin için gerekli seçenekleri seçip deneyebilirsiniz.

        aklıma başka bir çözüm yolu gelmedi maalesef.

        Beğen

      • 5 Barış Tütüncü 26 Mart 2015, 4:06 pm

        Çözüm olmadı ama yine de ilgilendiğiniz için teşekkürler. Verdiğiniz VLX ile uçan 0 noktalarını birkaç tıkla düzeltebileceğimi öğrendim. Ayrıca teşekkür. Autocad’in yeni sürümünü indirdim(2016) ve gelen uyarıya hayır deyip bir daha gösterme tikini işaretledim, kendi bilgisayarımda çıkmıyor artık. Önümde başka bir archicad uygulama projesi var. Aktarmayla ilgili farklı yöntemler deneyeceğim ve shx’i başka bir şekilde yedirirsem burada paylaşacağım.

        Beğen

      • 6 uselesslayer 26 Mart 2015, 4:42 pm

        rica ederim en azından bir şeyi denerken başka bir şeye yardımcı olmuş oldum. eğer problemi çözerseniz çözümünüzü bekleriz! iyi çalışmalar. =)

        Beğen


Yorum bırakın




Bu arada

Bu sitedeki tüm anlatılanlar kendi tecrübemden yola çıkarak hazırlanmıştır.

Projenizde veya bilgisayarınızda oluşabilecek problem ve zararlardan dolayı sorumluluk kabul edilmemektedir.

Bir de buradaki fotoğraf, grafik, makale, yazı ve dokümanlar, izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz, değiştirilemez, kopyalanamaz, çoğaltılamaz, yeniden yayımlanamaz.

Teşekkürler! 2012-2015